Teknik Pemasaran Yang Paling Anda Sukai

Apa Teknik Pemasaran Yang Paling Anda Suka?

Kalau anda tanya pada saya..saya akan jawab SEO.

Teknik pemasaran SEO

Saya suka pemasaran SEO sebab saya tak perlu berada di depan PC tiap-tiap hari. Sebab saya ni sibuk..tak ada masa nak mengadap PC tiap-tiap hari. Kalau ada masa pun cuma hujung minggu

Tapi..ini semua alasan orang yang malas semata-mata..hahaha

Orang lain boleh saja update facebook tiap-tiap hari...

Saya belajar SEO hanya melalui pembacaan dan kajian di blog-blog yang berada di kedudukan muka surat pertama google. Dari situ saya try and adjust..saya taip artikel di blog saya. Bukan senang nak dapat no satu kawan-kawan...ambil masa juga..paling cepat 3 bulan..ada juga yang tak sampai seminggu dah jumpa di google. ada blog saya yang kena padam oleh google sebab katanya spam..

Yang penting blog anda perlu ada keyword yang anda nak target.

Contohnya..ada satu blog saya ni..nak target keyword kerja sambilan di rumah

Jadi, saya akan menulis artikel yang mengandungi kata kunci "keyword" ini.

Bila sesiapa yang menaip di google dan mencari maklumat kerja sambilan di rumah akan jumpa blog saya di muka surat pertama google.

Saya dapati, bila google dah suka blog kita. senang kita kuasai keyword yang lain pula

Saya dah cuba..dan memang boleh..

Cuba anda taip tamar Cocoa di google..

InsyaAllah anda akan jumpa blog saya..

Nak order Tamar Cocoa boleh contact saya ya...


Lain kali kita sambung teknik pemasaran lain pula ya..itupun kalau ada yang minat nak baca...

P/S. Nak tonton panduan video SEO? KLIK DISINI


0 comments:

Post a Comment