Blog hilang daripada First Page Google

Blog hilang daripada First Page Google. Tak tahu dimana silapnya, satu blog saya telah hilang daripada muka surat pertama google. Perkara ini saya sedari minggu ini. Patutlah tak ada lagi customer tanya tentang satu produk ini. Selama ini, saya mendapat trafik melalui google.

credit : google.com

Mungkin ada kesilapan ilmu SEO yang saya praktikan menyebabkn blog saya telah terpelanting jauh daripada ranking google. Saya pun bukan pandai sangat main SEO ni, sekadar cuba-cuba jer..

Sepanjang berada di first page google memang indah la. Setiap hari , ada je terima wasap dari customer. Sekarang ni henpon dah sunyi je..

Saya terima sebagai satu ujian daripada Allah. InshaAllah saya akan berusaha untuk mengembalikan blog tersebut ke muka pertama google skali lagi..kena rajin cari backlik ni..

Ada tak rakan yang pernah alami pengalaman yang sama?






0 comments:

Post a Comment