5 Tips Kembangkan Bisnes Networking

Teks: Abdul Halim Ismail

Ramai yang dah tahu menjalankan bisnes network memang boleh buat banyak duit.Tapi masih ramai juga yang bermasalah nak kembangkan network mereka. Jadi hari ni saya nak kongsikan 5 Tips Kembangkan Bisnes Networking.


sumber foto: fahmiesobrie.com

1. Jadilah Leader

Bila kita memilih untuk terlibat dalam bisnes ini, kita wajib mengetahui info tentang produk dan pelan pemasaran sepenuhnya. Ini sangat penting agar ahli dibawah anda sentiasa merujuk kepada anda. Secara tak langsung anda menjadi leader kepada group anda. Jangan terlalu bergantung kepada orang lain untuk mendapatkan sesuatu info. Anda yang perlu mencarinya. Zaman sekarang ni mudah. Google je macam-macam info boleh jumpa. So, belajar jadi leader bukan pengikut selamanya..

2. Promosi Berterusan

Setiap hari anda mesti kongsikan kelebihan produk anda supaya orang lain tahu.Yang paling mudah, kongsi kat fesbuk je. Biarpun mula2 tak ada yang like atau beri komen, teruskan berkongsi. Selain berkongsi di fesbuk peribadi, anda juga boleh berkongsi di fesbuk group. tapi kalau anda nak pos per satu ke group agak memenatkan dan makan masa. Untuk memudahkan anda berkongsi hingga ke 300group, saya syorkan anda guna aplikasi ini  >> SUPERBISNESFB

3. Tekankan kelebihan ahli

Majoriti syarikat bisnes networking mahukan anda daftarkan lebih ramai ahli dan mereka jadi pengguna tegar. Ramai yang berminat daftar ahli sebab nk dapat harga murah. Daripada membayar harga mahal, lebih baik mereka daftar ahli, boleh berjimat sikit. Jangan lupa kongsikan faedah lain kita akan dapat bila rajin ajak orang lain daftar ahli.

4. Sistem yang mudah diduplikasi

Sistem yang mudah ditiru dan diduplikasi akan menyebabkan rangkaian anda berkembang dengan cepat. Ahli dibawah anda akan buat apa yang anda buat. Makin ramai yang merasakan sistem anda mudah,ramailah yang akan sertai jemaah (rangkaian) anda.

5. Produk mudah didapati

Faktor ini sangat penting untuk memastikan rangkaian anda mudah berkembang walaupun anda tidak berada di kawasan tersebut. Ahli cuma perlu dapatkan daripada stokis dan pengedar terdekat.

Jika anda masih tercari-cari bisnes yang mudah dijalankan oleh semua orang, saya syorkan Tamar Cocoa. Jemput Baca DISINI

0 comments:

Post a Comment